القائمة الرئيسية

الصفحات

توقعات واحداث مسلسل لؤلؤ الحلقة 36

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وأهلا بكم الحلال السادسة و ثلاثين مسلسلا. لو الحلقة دي بعد ما لو كنت نائما في المستشفى 

وبدأ تفوق افتكرت اللي حصل مع هيوم الكريمة وإن هي نص الجنوبي. هؤلاء يتم نقدا و اف و ضربها بسكين وفي الوقت ذاته هي تفتكر الدكتور بيدخل عنده يقول له لا الحمد 

لله إحنا حالتنا بيت كويس جدا بس مش ها الثاني ما كان بعد ما بيعرف أن أول وفاء بيدخل عندها ويقول لا حمدالله على سلامتك لو لو لو لو بتقول مش عارف أقول لك أنا ما بدي 

أقول لك الله يسلمك والله يسامحك كانت لقد تغلبت ضربة السكين كان زماني ميتة ، فما عندي بيقول لهم إيه ؟ ليش أنا كنت عارف بيعمل كويس وبعدين مش نحن تفاءلنا تعمل اللي بقول 

لك عليها أن توجد بحقك لا تظلموا كما قالوا لو بتقول ودين سمعت كلامك يا ماهر أن يعمل ايران بعد كده فما عندي بيقول له اللي حصل ده أي بين كل واحد على حقيقته أنت مش متخيل 

وأنت في العمليات ووظائف بر معهم كان منظرهم عمل الزي ويطلب منا لما أو مع يعني هي تقول مسافة من العمل كي دى وتصيب التحري شغال ويشوف بعد 

كل ها يعني هو في مشهد ثاني كلهم لا يعرفون للوفاء بروح تم بناء عليها وما بتكون منهارة جدا ولا حمدالله على سلامتك حبيب وبات افضل دعاية فنقول 

وبكل لا خلاص بأه يا ماما بطلع يا وطن بيت كويسة وفي الوقت دمروا بكلا حمدالله على السلامة يا أولو فالو بالدستور هو بيقول لا ربنا يخليك يا مار وعمر وبنت كلها 

مشلولة المشوار اللي إنت بعثته لنا الاول وكان زمنيا بك وكنت ممكن الحقيقة فلو ترد عليها بعد الله الحمد لله على كل حال يا مروة الا حصل حصل لكن هم لو لو بالبورصة 

المرة وهي شك فيها جدا ، والله إذا أنتم كنت تحميها مرة. وفي مشهد ثاني طالب يدخل على لولو بولا حمدالله ع السلامة وما كانش ينفع الشفة في موقف زي ده ما يسافر 

جانبي والحمد لله إن إنت بيتك كويسة فلو بتقولوا فكر الخيرية طولي. وفي مشهد ثاني مدن الى مدريد كي عشان يطمئن على لولو في نزاع مع ويقولون دي اللي كانت هنا 

هو أنت ما عندك دم ولا عينة التراب فبادر بيقولوا ما لوش لازمة كلام زي ما أنا جاي عشان نطمئن على لولو ان شعر طول فندي بيقولوا لا يتضمن على آخر لولو كويسة ويرد 

باتت تفضل تمشي. وفي المشهد الثاني هل بتقبل سيد وبتقول الله يخرب بيتك اللي اسمها لولو أدلى فينتهي بهم أنت كنت رايح تعمل لي هو أنا قلت لك رح تعوضها والتي 

احتلها فالسيد بيقول له بيقول لك يا أستاذ أنها أنا ما عملتش أي حاجة ، ما ليش دعوة بالكلام ده إحنا كنا متفقين أن نأتي لها لكن والله العظيم ما رحت لها ولا عملت أي حاجة. أنا كنت 

قاعد على القهوة مسمع الحفلة بتاعتها وبعد كشفت الخبر بالصدفة التلفزيون ثاني هل بأستغرب جدا وبتقول لهم والله من الذي يكون عمل كذا فسيدنا بيقول لها ما أعرفش مين اللي عمل 

أو من المعمل ؟ الشيء المهم اننا يجب ان يجلس في التحقيقات وأي اتفاقا بين نعتبر ان الغي وفي مشهد ثاني طبيب يكون في المكتب وان هل بتدخل عنه وبتقول الألم 

الذي تدربت هنا أو الطريق عند المستشفى ليس شيء عندي ، كل بالسائحين البطارية بيقول لها الألم ذهب بسيطة قوي جنب اللي أنا عملت فيك لو عرفت أن يمتلك علاقة موضوع ثاني هذا 

بتقول لي أنا ما يملوا القطار يقول لها لا أنت ممكن تعمل كده أو أكثر من كده كمان الكوري القواتي خليك تعمل أي حاجة. النهاية الثاني هل بتقولوا مش إطاري وبترتيب وتخرج 

وفي مشهد ثاني بلد تكلم السيد بتقولوا الا نسمح لاي سعيد في فايد في سيدني والله قالوا الفائت وأنا ما ليش دعوة بالموضوع ده كله جروحه بأشوفه من العمل كذا 

وهؤلاء كذا. أنا أقول في النهاية الموضوع اللي بنعتبرها الغي مدنية تتعصب تبدأ ، تعالوا قلت بتقولي اسرائيل بعدما خرجت من الفلوس دي كلها تيجي تقول لي الموضوع مغيب 

، يرد علي يا سيدي وأقول لهم انت عايزنا نعمل الموضوع دخل في شروط توصي نجيب وأكيد في حد ثاني على قتالها فلا هو سبب وقتلها ممكن إحنا الليلة بيانات 



معي استاذ علي يعني بعد أن يموت التسليف بيتان وفي مشهد ثاني سيد بيروح المستشفى عشان نطمئن على لولو ويحاول بين انه هو خائف عليها على شان حسن العلاقة بينهم 

ويبدأ يكسبها قصفوا بعدما خسر كل حاجة من ده أنه يعملها ، وفي مشهد ثاني بدا يكلمه مرة فيقول له ولا تكون انت وراء ما حصل لمار ومؤتمر وبتقول وعلمت بوجودها بعد. أنا 

في اليوم الاول وبعد مشوار وكنت معها أصلا ومعرفة شيئا لا حصل فبادر به لها أصلا عارف ممكن تعمل أي حاجة عشان الفلوس دانتي تربية ملاكي في الوقت 

دمر وبتقول له حافظ على كلامك اباد وما تنساش يا حبيبي أنت كنت معي في الموضوع من أول و هذا كله عشان الفلوس باردو فبادر بيقول لها شيئ دمروه بس عايز عرفت حاجة 

أنا فعلا حبات لولو ولو عرفت أن في وراء قضيتهم سيحصل الكويت فمر وأول ما تسمع منه كلمة أن يكون من بيئة جدا وفي المعايير ودي كانت سريعا أحداث 

الحلال خمسة وثلاثين من مسلسل هولوكوست قانون في الحالات ال جي ولو على كل بين يوم وليلة سوف يدعمون بالله وتشترك في القناة فعلوا غرز عشان يوصلوا كل جهدنا الجديدة 

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع
    -->